Ostariću, hoću znati
Banja Luka, 04.08.2020
Sudbina mnogih uslužnih djelatnosti je da nikada neće biti prioritet svojim potencijalnim klijentima. Što je potpuno legitimno, jer uvijek ima "nešto preče" i permanentan je nedostatak novčanih sredstava, te se redovno izmiruje samo ono što se mora.
Nakon djelimičnog sabiranja gubitaka prouzrokovanih pandemijom, čiji efekti još traju, traže se načini ublažavanja štete i navikavanja na stanje čije trajanje očigledno nije moguće predvidjeti. Živjeti sa novim virusom ipak znači da treba živjeti. Neminovno dolazi i dolaziće do teških egzistencijalnih situacija i za pravna i za fizička lica, ali nedostatak planiranja može uzrokovati novu štetu kada inicijalni uzrok ove dosadašnje iščezne ili bude stavljen pod kontrolu.
Neposredno pred početak vanredne situacije i stanja prouzrokovanih pandemijom počela je realizacija Penzijskog plana Vlade Republike Srpske. Odmah po završetku vanrednog stanja članovi ovog penzijskog plana su dobili, putem poslodavaca, dokumentaciju (polisu, potrebna obavještenja i fakultativne doplatne i nasljedničke izjave). Detaljnije upoznavanje sa Evropskim dobrovoljnim fondom i štednjom u istom je pokrenulo talas zainteresovanosti i želje za dobijanjem što potpunijih informacija, što je odlično za razvijanje neophodnog povjerenja u ovaj vid štednje.
Dobrovoljno penzijsko osiguranje nije rezervisano ni za javni ni za privatni sektor. Nije povlastica određenih zanimanja ni osoba sa posebnom stručnom spremom, posebnog pola, nacionalnosti, rase, vjere. Dobrovoljno penzijsko osiguranje je obezbijeđena privilegija za svakoga, a posebno za osobe koje su u radnom odnosu i koje žele da planiraju svoja primanja u budućnosti kad ne budu radno aktivni, kao i za poslodavce koji žele da preuzmu dio brige za svoje zaposlene i njihova primanja onda kada će im biti najpotrebnija.
Gradske i opštinske uprave su faktički uslužni servis za građane koji žive na njihovim teritorijama. Odlazak u opštinu "radi papira" zna biti stresno iskustvo, ali kada vas sa druge strane dočeka ljubazna i susretljiva osoba, taj odlazak dobija potpuno drugu dimenziju. Na osnovu takvih kontakata konzumenti usluga stiču utisak o samoj instituciji, a svaka drži do toga da bude prihvaćena od korisnika na najbolji mogući način.
Jedan od načina da takvi radnici koji su ogledalo institucije budu motivisani i predani jeste i briga institucije za njih. Svakako da se ta briga, iz perspektive radnika, skoro uvijek valorizuje kroz novac. Organizovanjem penzijskog plana po ugledu na Penzijski plan Vlade Republike Srpske i u skladu sa sopstvenim mogućnostima, te omogućavanjem dobrovoljne štednje za svoje zaposlene, jedinice lokalne samouprave bi postigle nekoliko sinergičnih pozitivnih efekata.
Kompletan tekst možete pročitati na linku:
https://www.nezavisne.com/index/kolumne/Ostaricu-hocu-znati/613013Autor: Zdravko Zečević, Direktor Odjeljenja za marketing u Društvu za upravljanje Evropskim dobrovoljnim penzijskom fondom